Nya Prästbloggen

Nå, nu är den igång! Nya Prästbloggen, alltså!
Den förra Prästbloggen stängde överraskande och permanent i augusti, och jag har tidigare efterlyst en fortsättning. Eftersom ingen annan gjorde någonting, fick jag själv ta i saken, så nu är vi några kolleger som skriver.
För att det inte skall bli alltför ansträngande för skribenterna har jag tänkt mig en frekvens på minst ett inlägg per månad, men högst ett i veckan. Därför blir uppdateringarna lite mindre frekventa än t.ex. här, men kommer ändå tillräckligt ofta för att upprätthålla läsarens intresse. Får man hoppas.
Men med tillräckligt många skribenter kanske det ändå händer saker! Välkommen på besök!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kalle, jag började följa med din blog för att lärä mig lite svenska:-)Förlåt att min språkkunskap är so dåligt, men man måste försoka;-) Det var mycket intressant vad du skrivade av fundamentalister och liberala teologer. Jag tycker at du har rätt.

Kalle af sa...

Du behöver inte be om ursäkt för dina språkkunskaper! Sitt modersmål skall man kunna väl, men på andra språk skall man kunna göra sig förstådd. Och det är inga problem att förstå det du skriver. :-)

Trevligt att du läser min blogg. Välkommen åter!