Demo24 på Nagu

Inkommande fredag-lördag ordnas något som kallas Demo24 på Nagu i Åbolands skärgård. Det är en ungdomsfestival med talkshower, paneldebatt, verkstäder m.m., där inriktningen är att hjälpa ungdomarna att komma underfund med hur samhället fungerar och hur de kan vara med och påverka. Festivalen pågår i 24 timmar, därav namnet.
Som jag skrev tidigare, kommer jag själv att medverka i paneldebatten på fredag kväll. Det blir alltså en resa till den vintriga skärgården för mig om några dagar! Idén är vi i panelen skall berätta om våra sätt att påverka - och mitt är ju detta bloggande - för att inspirera ungdomarna att hitta sitt sätt. Med mina 40 år är jag väl äldst av paneldebattörerna, men man är väl inte äldre än man känner sig. I mitt fall sådär 40 år, alltså...

Inga kommentarer: