Icke-radierad debatt om skatterna

I morgon tisdag skall jag debattera igen. Denna gång live. Och denna gång om något annat än hbt-frågor...
Tisdagen den 10.11.09 kl 18 ordnas, som alltid den 10 i månaden, ett Politikcafé på Paahtimo (Rosteriet), Mannerheimgatan 2 i Borgå. Paahtimo ligger precis vid brofästet på östra sidan. Det är SFP i Borgå centrum som ordnar tillfället, och tanken är att väljarna får komma dit och träffa politiker och prata med dem ansikte mot ansikte.
Denna gång är det stadsstyrelseledamot Bernhard Edgren och jag själv som är affischnamn, och tanken är att vi skall diskutera skattefrågor. Specifikt gäller det naturligtvis kommunalskatten och om den skall höjas eller ej - stadsfullmäktige har sitt budgetmöte följande dag - men också andra skattefrågor kan tänkas komma upp.
Här och här kan du se vad jag har skrivit tidigare om temat. Edgren och jag torde ha "något olika" åsikter i frågan, så det kan tänkas slå lite gnistor...
Välkommen med!

3 kommentarer:

Göran Koch-Swahne sa...

Men så trist...

Kalle af sa...

Trist? I betydelsen "boring", eller...?

Göran Koch-Swahne sa...

Triste... Jag har hört så mycket gnöl om skatterna att jag inte står ut!!! Men ha so roligt ;=)