30 000 besökare

Jag startade om min besöksräknare 20.10.07, för 341 dagar sedan. Under den första månaden hade jag i medeltal 109 besökare per dag, och när 20 000 besökare hade kommit (16.4.08), var också det med en takt av 109 besökare per dag.
Idag sprack gränsen på 30 000 besökare - tack ska ni ha! Det betyder dock att medeltalet endast är 88 besökare per dag längre; om medeltalet 109 hade bibehållits, borde 30 000 ha spruckit redan före midsommar.
Å andra sidan visar det på att mina läsare reagerar på det som händer på bloggen; i maj hade jag lite bloggtorka (bara 31 inlägg på hela månaden) p.g.a. mycket arbete, och i juni-juli höll jag semester också från bloggen i flera veckor. Det är klart att det påverkar! Nu i augusti ligger medeltalet på lite drygt 50 besökare per dag, men många har ju haft och har semester ännu. Det tar sig säkert till hösten.
Eller har jag törhända blivit ointressant?

2 kommentarer:

Sus--IE sa...

Jag har precis börjat läsa din blogg. Tycker den är intressant!!

Kalle af sa...

Tack,och välkommen!