Veckans anekdot: Ointressant predikant

Jag predikade i högmässan i Borgå domkyrka kl. 12 en söndag. Kl. 15 samma eftermiddag döpte jag ett barn, och barnets kusin (tror jag det var) bad att få påteckning i konfirmandpasset, vilket hon förstås fick.
Hennes far kommenterade att det var dagens andra påteckning för henne, eftersom hon hade varit i domkyrkan tidigare. Jag tittade närmare på henne och insåg att jag hade sett henne där. Jag nämnde om den t-skjorta som hon hade haft på sig, eftersom dess text hade roat mig.
"Aj, var du också där?" undrade flickan.
Tydligen hade predikan inte gjort något större intryck på henne. Predikanten hade åtminstone inte gjort det...


4 kommentarer:

Monika E Pensar sa...

Vad sa t-skjortans text då? :)

Kalle af sa...

Jag tror det var nåt i stil med "I'm crazy".

Monika E Pensar sa...

Låter ganska ordinary... ;)

Irma Lehtonen sa...

Tässä on suuri sukupolvien ero havaittavissa, muutenkin. Me olimme aikanamme juuri hirmu kiinnostuneita aikuisista ihmisistä, jotka opimme tuntemaan, tai jotka edustivat tiettyä asiaa, vaikka olisimme nähneet vain kerran, luulimme olevamme tuttuja, lähes ystäviä!