Veckans anekdot: Gud som haver

Som kvällssaga för Antonia, sex år, hade jag läst en berättelse från Bamse. Så hjälpte jag henne i säng och det blev dags för aftonbönen. Tyvärr var jag lite trött och okoncentrerad.

Gud, som haver Bamse kär ...

Flickan fick roligt.
Jag började på nytt, och lyckades koncentrera mig så det blev rätt. Jag höll på att staka mig på den sista raden, men klarade av att undvika ett "Du förbliver, Bamse vår" - vilket gjorde mig så lättad att jag avslutade med

Amsen.

Hrmpf.

9 kommentarer:

Margit Westerlund sa...

Det var en gång en annan liten kille, som hade blandat bort saker lite, o sjön på dagisfesten "Jesus satt i granen...." (skulle skala....)

Kia Brummer sa...

och en annan liten gosse på tre år för 10 år sedan sjöng i knattekyrkan vid 1 advent: " Hos faster Anna Davids son... (dvs Hosianna Davids son... )

Sixten Granroth sa...

"Vem har skakat blommorna?"

Ani Blomqvist sa...

Upp för altarets gång med oljegrus (orgelbrus) och sång...sade jag som var barn på tiden då vägarna var gjorda av oljegrus

Susanna Ringbom sa...

...och en liten flicka avslutade Trygga räkan med "...och han målar blått det ena, barnens sanna lilla Lena."

Kalle af sa...

Härliga historier!
Jag förstår bara inte vad ni menar med "en annan liten kille" - det var ju jag själv som sade fel för någon vecka sedan. Och så "liten kille" är jag inte längre... ;-)

Irma Lehtonen sa...

Kun aikanani toimin seurakunnan päiväkerhossa lastenohjaajana, lauloi työtoverini eräänä päivänä 'Enkeli, hyppäätkö piimästä pois!' (P.o. kärpänen)

Erik M Snellman sa...

Och däremellan kommer Faster!

Ann-Britt Hedman sa...

Är det sånt som kallas "freudian slip?....."