Vårdledigheten fortsätter

Mot slutet av den långa domkapitelsnotisen 18.12.08 står att läsa:
Kaplanen i Borgå svenska domkyrkoförsamling Karl af Hällström har beviljats fortsatt partiell tjänstledighet 1.1.2009-30.6.2012.
En liten kommentar kan vara på sin plats:
Jag har under åren 2007-08 gjort fyradagarsvecka, alltså arbetat på 80 %. De övriga 20 % har jag varit "partiellt vårdledig". Jag ansökte redan för två år sedan att få denna vårdledighet ända tills Antonia (nu fyra år) går ut ettan i grundskolan - såsom jag har rätt till - men av någon orsak beslöt domkapitlet då att endast bevilja två år. Nu förnyade jag min ansökan, och beviljades denna gång hela den tid jag ville ha. Tack för det!
Pekuniärt rik blir man ju inte - fpa ger hela 70€ per månad för ett sådant här arrangemang - men det är det värt både för mig och för barnen. Samt för församlingen, som ju gör vissa inbesparingar på det här sättet...

Inga kommentarer: