Veckans anekdot: Fel färg på prästen!

Jag medverkade i en tillställning på luciadagen häromsistens. När barnkören och Lucia med måsar ... f'låt, tärnor ... hade sjungit, höll jag en avslutningsbetraktelse. Flera hundra barn och föräldrar som lekte bikupa och inte var intresserade av den svartklädde efter att den vitklädda hade gått...
Vi får väl göra lite ändringar i formuläret till nästa år.

Men det lustigaste, tyckte jag, var den unge man i treårsåldern som inför sina föräldrar hade förnekat att jag kunde vara präst. Jag var ju klädd i svart kostym och prästskjorta - men präster är ju vitklädda, ansåg han!
Där ser man. Borde man eventuellt se över prästklädseln också, kanske?

2 kommentarer:

Edward Krogius sa...

Kanske det skulle hjälpa att klä ut sig till en stjärngosse i Luciatåget ;D

Edward Krogius sa...

Kan föreställa mig kommentaren - mamma den där stjärngossen hade svart kostym under alban och något att säga oss ... vem månne det var ?