Kära lovisabor!

Idag har jag börjat som tf kyrkoherde i Lovisa svenska församling.
Församlingens ordinarie kyrkoherde, Henrik Weckström, fortsätter sin sjukledighet till den 30 juni, och under den tiden försöker jag styra skutan, så att han återfår en välmående församling när han kommer tillbaka. Minns Henrik i era böner!

En kyrkoherde är just en herde, inte en herre, och en god herde ska se till hjordens välmående, försvara den mot olika hot och svara för att den får sin föda på rätt tid.
Som tf kyrkoherde ser jag inte mig som någon reformator, utan bara som förvaltare. Jag planerar inga linjeändringar, utan vill bara ta hand om församlingen enligt bästa förmåga.

Under det följande halvåret är jag tjänstledig från min kaplanstjänst i Borgå. Telefonnumret i Borgå tar någon borgåpräst över, medan man får tag på mig på det nummer som min företrädare Tord Carlström hittills har haft, nämligen 044 722 9219. Ring om det är något.
Eposten är däremot fortfarande densamma: karl.afhallstrom(a)evl.fi.

Jag önskar alla medlemmar i Lovisa svenska församling och alla andra lovisabor ett välsignat år!

Inga kommentarer: