Förnyelse bland predikningarna

Jag har förnyat Predikantbloggen en smula. Förutom att jag har lagt till en hel del predikningar från de senaste åren, har jag också skapat ett register över de predikningar som anknyter sig till kyrkoåret. Så finns där också annat än direkta predikningar. Ta en titt!
Inkommande söndag är den 19 söndagen efter pingst. Bara jag får den predikan färdig, uppenbarar den nog sig också på bloggen. Eller kom till Emsalö kapell kl. 10.00 på söndag och lyssna på den live!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När får vi höra dig predika här i våra trakter uppe i Jakobstadsnejden? Hur skall vi bete oss för att få hit dig så du blir kallad på den officiella vägen? Vem skall vi kontakta? Vi har flere fina kyrkor här också.

Kalle af sa...

Tack för tanken!

Om jag får en skriftlig inbjudan från er kyrkoherde eller motsvarande, så har jag något att visa min arbetsgivare. I så fall kan säkert något arrangeras. Det skadar knappast heller att ta kontakt direkt med min chef, t.f. khde Martin Fagerudd här i Borgå (se länken i min lista).

Och visst är också era kyrkor fina!