I morgon lugnare?

Nu är jag lite trött. Jag skall strax lägga mig, men vill lite skriva av mig först.
Jag for till Tallinn igen på tisdag kväll. Start från Borgå med 16:35-bussen, som drog ut på tiden så att jag kom till Västra hamnen i Helsingfors först 18:15, en kvart innan båten startade. Men sen gick allt smidigt, och efter att ha övernattat i Tallinn hade vi vårt sammanträde inklusive exkursioner hela dagen igår. Tillbaka for båten kl 20:30, hann till bussen 23:10 och steg in genom hemdörren 00:30.
Natten blev kort, för efter att ha fört barnen till dagis och förskola (som tack och lov är på samma ställe) var det dags att planera vårens program på jobbet. Men det blev lite sporadiskt för mig; en (först igår inbokad) kistläggning kl 12 och en nattvardsgudstjänst kl 14 krävde sitt. Jag lyckades spilla vin över mig när jag själv skulle ta nattvarden - man känner sig dum ...
Så faktiskt ett par timmars paus, så jag hann läsa epost, skriva blogginlägget om Sandell och äta en hamburgare innan vi drog igång träffen med sommarens konfirmander kl 18. Hemma kl 20, läsa för barnen medan frun tvättade lite kläder (för hand eftersom tvättmaskinen strejkar). House på TV, lite blogg och så i säng.
Imorgon är det väl lite lugnare ...
Det lustiga är förstås att jag hade en praktikant med mig, en abiturient som valde mig som skuggningsobjekt när det hörde till någon kurs han tar. Han fick väl en rätt hektisk bild av prästens vardag - såhär stressigt är det inte alltid, Linus! - förutom att han också fick se en död människa för första gången.
Uppdatering: Linus bloggar om vår gemensamma dag här.

Inga kommentarer: